اقامت در ترکیه

مهاجرت به ترکیه

اقامت در ترکیه

مهاجرت به ترکیه

اقامت در ترکیه برای ایرانیان

همواره ترکیه یکی از بهترین و محبوب‌ترین مقصد های گردشگری مردم سراسر دنیا مخصوصا برای ایرانیان بوده است. این بدین دلیل است که ایران در نزدیکی کشور ترکیه قرار گرفته، از لحاظ آب و هوا و خصوصیات فرهنگی و دینی دارای شباهت‌های زیادی است و شهروندان ایرانی برای سفر توریستی و گشت و گذار در این کشور جذاب نیاز به دریافت ویزا ندارند.

طی چند سال گذشته این کشور رشد چشمگیری در زمینه جذب دانشجویان خارجی و تحصیلی داشته و به یکی از مقاصد اصلی تحصیلی دنیا نیز بدل شده و با تغییر قانون و سرعت بخشیدن روند سرمایه‌گذاری و خرید ملک شهروندان خارجی، با استقبال بیشتری متقاضیان زندگی و اقامت در ترکیه روبرو شده است.


برای اخذ اقامت بلند مدت و شهروندی ترکیه، باید بتوانید شرایطی که با آن اقامت موقت (یکساله) ترکیه را دریافت کرده اید، حفظ کنید و بعد از هر سال جهت تمدید مجوز اقامتتان اقدام کنید.


اقامت دائم معمولاً بعد از آنکه تمدیدهای سالانه اقامت کوتاه مدت انجام شد، قابل دریافت خواهند بود. در مجموع، اتباع خارجی برای دریافت اقامت بلند مدت ترکیه باید حداقل به مدت ۸ سال (یا ۵ سال به صورت متوالی) در ترکیه با اقامت کوتاه مدت خود زندگی کنند.


یکی از مواردی که موجب جذابیت دریافت اقامت ترکیه شده، اقتصاد پویا و قدرتمند این کشور است.

اقتصاد در ترکیه ترکیبی از اقتصاد مدرن و سنتی بر پایه کشاورزی است.

اقتصاد ترکیه با سرعت در حال خصوصی‌سازی است با این حال هنوز دولت در بخش‌هایی چون بانک‌داری، حمل‌ و‌ نقل و ارتباطات نقش اصلی را ایفا می‌کند.


پایتخت ترکیه، شهر بزرگ و زیبای آنکارا و بزرگ ترین شهر آن استانبول می باشد. کشور ترکیه در واقع یک شبه جزیره است با آب و هوای متنوع و به طور کلی با توجه به موقعیت جغرافیایی اش آب و هوایی مرطوب و معتدل دارد. کشور ترکیه از سمت شمال با کشورهای بلغارستان ، گرجستان ، ارمنستان ، یونان و همچنین دریای سیاه، از سمت جنوب با کشورهای سوریه ، عراق و دریای مدیترانه ، از سمت شرق با کشور ایران و از سمت غرب با دریای اژه مرز مشترک دارد. از لحاظ اقتصادی می توان گفت اقتصاد ترکیه بیشتر بر مبنای کشاورزی است. از محصولات کشاورزی این کشور می توان مرکبات، چغندرقند، تنباکو، زیتون و کتان را نام برد. از مهم ترین شهرهای ترکیه می توان به چند شهر: آنکارا ، استانبول ، ازمیر ، آنتالیا، بدروم، کوش آداسی، مارماریس و قونیه ( شهر مولانا) اشاره کرد. هزینه زندگی در ترکیه در شهرهای مختلف ، متفاوت است و در این مقاله به بررسی ریز میانگین یا متوسط هزینه زندگی در ترکیه پرداخته ایم.

هزینه زندگی در ترکیه 14.45% بالاتر از هزینه های زندگی در ایران است و میتوان گفت هزینه ی ماهانه ی زندگی در ترکیه حدودا بین 1500 تا 2000 لیر، معادل 500 تا 600 دلار می باشد. واحد پول در ترکیه لیر می باشد. در زیر، ریز هزینه های زندگی در این کشور زیبا را بررسی می کنیم البته هزینه بلیط ترکیه و غیره مرتبط با این مقاله نمی شود. مهاجرت به ترکیه از روش کار ، سرمایه گذاری در ترکیه و همچنین تحصیل امکان پذیر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد