اقامت در ترکیه

مهاجرت به ترکیه

اقامت در ترکیه

مهاجرت به ترکیه

مزایای سرمایه گذاری در ترکیه:

ده عاملی که در ادامه به آنها اشاره شده است، دلایل مهمی برای افراد متقاضی سرمایه گذاری در ترکیه است. علاوه بر این دلایل، مزایا و ویژگی های زیادی نیز وجود دارد که ترکیه را به مرکز مهمی برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به ویژه در سال های اخیر تبدیل کرده است. توجه داشته باشید که هدف ترکیه افزایش سرمایه گذاری های خارجی از طریق صدور قوانین متعدد، اتخاذ سیاست های عمومی و ایجاد موافقت نامه های متعدد است که سرمایه گذاران خارجی را برای سرمایه گذاری در ترکیه ترغیب می کند.

این سیاست­های انگیزشی ترکیه در مدت زمان کوتاهی ثمربخش بوده و امروزه این کشور را در زمره جذاب ترین کشورها برای سرمایه گذاری خارجی در بین کشورهای جهان قرار داده است.

1. اقتصاد بهبود یافته و پر رونق:

از سال 2002 اقتصاد کشور ترکیه به سرعت شروع به بهبود کرده است. در این دوره، در مهمترین گام تولید ناخالص داخلی از 231 میلیارد دلار به 820 میلیارد دلار رسید. بین سالهای 2002 تا 2015 تولید ناخالص داخلی سالانه میزان 5.1 را ثبت کرده و شاهد رشد مداوم بوده است. بر اساس اطلاعات سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، انتظار می رود که ترکیه در سال­های آتی در میان سریع ترین اقتصادهای در حال رشد دنیا قرار داشته باشد و بر اساس داده های صندوق بین المللی پول در سال 2013 ، ترکیه به ششمین اقتصاد بزرگ در اروپا و شانزدهمین کشور در سطح جهانی تبدیل شود.

2. نرخ افزایش جمعیت جوانان

عموما برای سرمایه گذاری در هرجا نیاز به حضور جوانان متخصص و نیروی انسانی ماهر وجود دارد. جمعیت جوان ترکیه در مقایسه با کشورهای اروپایی بسیار زیاد است. ترکیه پرجمعیت ترین کشور در اروپا و بیش از نیمی از 30 کشورهای دنیا است. همین امر به این معنا است که هر سرمایه گذار که پروژه ای را در ترکیه آغاز کند از مشکل اشتغال و کار رنج نخواهد برد.

3. نیروی کار ماهر و رقابتی

بر اساس داده ها و اطلاعات آماری موسسه آمار ترکیه، این کشور دارای 29 میلیون جوان است که همگی کارگران ماهر و متخصص هستند. سالانه به طور متوسط در این کشور حدود 200 دانشگاه 600000 جوان و حدود 700000 فارغ التحصیل از مدارس متوسطه ، موسسات و هنرستان ها فارغ التحصیل می شوند. با وجود افراد واجد شرایط کار، محیط رقابتی ای برای کارگران ایجاد شده و آنها را به سمت خلاقیت و کسب تخصص بیشتر در کارشان سوق می دهد.

4. انعطاف پذیری فضای سرمایه گذاری در ترکیه

مشخص است که در بسیاری از کشورها موانعی برای شناسایی سرمایه گذاری های خارجی وجود دارد اما ترکیه، از سال 1997 بعنوان یکی از اعضای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی(OECD) در راستای حذف چنین موانعی برای سرمایه گذاران خارجی عمل کرده است.

امروزه کشور ترکیه به مرحله ای رسیده است که در آن هر 6 روز یک شرکت تاسیس می شود و دولت با تمام سرمایه گذاران تعامل داشته و یک محیط رقابتی بین آنها ایجاد می کند. به گفته وزارت اقتصاد این کشور، بیش از 37000 شرکت با سرمایه خارجی در ترکیه وجود دارند. ترکیه همچنین امکان بررسی دادگاه ها و دادگاه های بین المللی را برای حل مشکلات غیرقابل حل سرمایه گذاران خارجی فراهم کرده است. این امر موجب جذابیت بیشتر ترکیه برای سرمایه گذاران خارجی شده است.

5. وجود زیرساخت­های مناسب برای سرمایه گذاری

یکی از دلایل اصلی سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در یک کشور، وجود زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری و کاهش هزینه های حمل و نقل است. اگر به زیرساخت های اساسی مانند حمل و نقل، ارتباطات، انرژی و زیرساخت های فنی نگاه کنیم، ترکیه در مقایسه با گذشته رونق بسیاری کرده است.

این امر ترکیه را به مرکزی برای جذب سرمایه گذاران خارجی تبدیل کرده و برای مثال اطلاع رسانی بخش دریانوردی در ترکیه علاوه بر ارتباط با اروپای مرکزی و شرقی با شبکه راه آهن و حمل و نقل دریایی برقرار بوده و هزینه های کمتری را برای سرمایه گذاران فراهم کرده است.

6. موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و خاص

موقعیت جعرافیایی کشور ترکیه که آسیا و اروپا را به هم متصل می کند از لحاظ تاریخی این شهر را به یک پل طبیعی متصل کننده دو قاره تبدیل کرده است. ترکیه از طریق موقعیت مکانی خود، بعنوان پل برای بسیاری از مسیرهای تجاری اتصال دهنده شرق و غرب، پذیرفته شده است. امروزه ترکیه از موقعیت استراتژیک حساسی برای دسترسی به بیش از 1.5 میلیارد نفر در آسیا، اروپا و آفریقا برخوردار است و همچنین این کشور قابل اطمینان ترین نقطه ترانزیت در روابط تجاری محسوب می­شود.

7. وجود بزرگترین نیروگاه و پایانه در اروپا

ترکیه نقش فعالی در انتقال انرژی بین آسیا و اروپا دارد. این امر به انتقال انرژی از شرق به غرب و انتقال منابع از غرب به شرق کمک می کند. از سوی دیگر، 70 درصد منابع انرژی جهان در ترکیه و کشورهای اطراف پخش می شود و بنابراین این کشور مرکز مهمی برای انتقال انرژی به اروپا بوده و نیز یکی از مهمترین ایستگاه های مصرف انرژی در جهان محسوب می­شود.

8. هزینه های پایین مالیات در ترکیه

به منظور تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در ترکیه ، مالیات بر سود سازمانی که برای سرمایه گذاران خارجی اعمال می شود ، به میزان 20 تا 33 درصد کاهش یافته است. در برخی موارد، خارجی ها به طور کامل یا جزئی از این مالیات معاف هستند. سرمایه گذاران همچنین در برخی زمینه های اختصاص یافته از سوی دولت مانند تخصیص زمین و سایر سیاست های تشویقی نیز مشمول خدمات ویژه ای می­شوند.

9. عضویت در اتحادیه گمرکی اروپا(European Customs Union)

هدف اصلی اتحادیه گمرکی اروپا، افزایش فعالیت­ها و مراودات اقتصادی میان کشورهای عضو است. ترکیه از سال 1996 به عضویت این اتحادیه گمرکی درآمده است و تاکنون 20 قرارداد تجارت آزاد بین طرفین این اتحادیه و این کشور عقد شده است. این روابط تجاری با امضای موافقت نامه های جدید روز به روز در حال افزایش است که خود فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم می­کند.

10. وجود بازارهای بزرگ ملی

بر اساس داده های برگرفته از موسسه آمار ترکیه، از سال 2002 تا به امروز تعداد کاربران اینترنت از 100،000 به 33 میلیون نفر ، تعداد کاربران تلفن همراه از 23 میلیون به 70 میلیون و همچنین تعداد وام گیرندگان از 16 میلیون به 58 میلیون نفر افزایش یافته است. علاوه بر این، تعداد کاربران تلفن همراه از 33 میلیون نفر به 131 میلیون نفر افزایش یافته و تعداد گردشگران خارجی که سالانه برای گردش به این کشور می­آیند از 13 میلیون تا 40 میلیون گردشگر رسیده است که در واقع نشان دهنده بازار داخلی بزرگ این کشور است.

https://aralgam.com/%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b1%da%a9%db%8c%d9%87/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد