اقامت در ترکیه

مهاجرت به ترکیه

اقامت در ترکیه

مهاجرت به ترکیه

تمدید اقامت ترکیه در شرایط کرونا

شرایط تمدید اقامت در دوران کرونا چیست؟ در دروان شیوع کرونا بدلیل محدودیت هایی که دولت ترکیه جهت کنترل این بیماری ایجاد نموده است.

سوالات متعددی در زمینه ی نحوه گرفتن راندوو وشرایط آن مخصوصا برای کسانی که مهلت اقامت آنها رو به پایان است،

مطرح شده است که در ادامه به آن می پردازیم:

شرایط:

دراین دوره شرایط گرفتن راندو و یا تمدید اقامت هیچ تغییری نکرده است و تنها مدت تاریخ راندوو طولانی تر شده است .

در بعضی از شهرها مانند استانبول راندوو از ماه آگوست به بعد به متقاضیان داده می شود ولی در شهر ازمیر مدت زمان راندو تا این حد طولانی نبوده است و تنها با اندک زمان بیشتری از قبل داده میشود.

نحوه دریاغت راندو

در مورد نحوه دریافت راندو نیز هیچ تغییری اعمال نشده است.

با این تفاوت که پرداخت هزینه هایی همچون هزینه کارت، مالیات و شماره مالیاتی از این پس بصورت اینترنتی و از طریق سایت www.ivd.gib.gov.tr    انجام میگیرد. در ضمن برای پرداخت هزینه کارت و مالیات بجز پرداخت اینترنتی، در هر شهر از طریق اداره مالیات مرکزی و یا اداره مالیاتی که از طریق اداره مهاجرت اعلام می شود، پرداخت این مبالغ ممکن خواهد بود.

نکته:

نکته حائز اهمیت برای گرفتن اقامت و یا تمدید اقامت در این دوره این است که در بیشتر ادارات مهاجرت بجز مدارکی که از قبل ارائه می شد ارائه ی گواهی عدم بیماری واگیر دار که در بیمارستان تایید و مهرشده است، الزامی می باشد. همچنین کسانی که راندو آنها از آخرین تاریخ اقامت قانونی آنها دیرتر باشد اگر بتوانند اقامت خود را تمدید کنند هیچ گونه مشکل قانونی نخواهند داشت ولی اگر موفق به تمدید اقامت خود نشوند تا 10 روز به آنها زمان برای خروج از ترکیه داده خواهد شد و در مرز به ازای هر روز دیرکرد از آخرین تاریخ اقامت قانونی جریمه پرداخت خواهند کرد. اگر در برگشت دوباره به ترکیه اقدام مجددی برای تمدید اقامت انجام گیرد در صورت تمدید یک جریمه ی مجزا هم اداره مهاجرت برای آن چند روز دیرکرد قبلی از متقاضی خواهد گرفت که باید این مبلغ را در فرمانداری شهر اقامت خود پرداخت نماید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد