اقامت در ترکیه

مهاجرت به ترکیه

اقامت در ترکیه

مهاجرت به ترکیه

مزایای تحصیل رشته پرستاری در کشور ترکیه

مزایای تحصیل رشته پرستاری در کشور ترکیه

ترکیه که روابط خوبی با کشورهای غربی دارد و رژیم آن از سال 1923 به جمهوری تبدیل شده است، با اتخاذ یک نظام اقتصادی لیبرال به کشوری توسعه یافته و رو به رشد تبدیل شده است. کشور ترکیه مکانی است که اقوام مختلف با فرهنگ بسیار غنی در کنار هم زندگی می­کنند و به عنوان یکی از امن ترین کشورهای منطقه نیز شناخته می­شود و بنابراین تحصیل در ترکیه مزایای بسیاری دارد. سیستم آموزشی دانشگاه ها بر پای سبکی مدرن برقرار است که به ترکیه جایگاه بین المللی بزرگی را بخشیده است. در ادامه به برخی از مهمترین مزایای تحصیل رشته پرستاری در کشور ترکیه اشاره می­کنیم:

·وجود استانداردهای آموزشی بالا

دانشگاه های ترکیه با کیفیت معلمان و اساتید موفق و سیستم آموزشی جهانی یکپارچه در زمینه آموزش عالی شهرت جهانی دارند. به دلیل این مزایا، فارع التحصیلان رشته پرستاری که در یکی از دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل بوده اند، می­توانند به راحتی از نردبان پیشرفت بالا رفته و برای زندگی کاری و شغلی آینده خود به صورت عالی آماده شوند.

·دریافت مدارک بین المللی از دانشگاه های ترکیه

مدارک تحصیلی دانشجویان بین المللی که در دانشگاه های ترکیه تحصیل می­کنند در بسیاری از کشورهای اروپایی، ایالات متحده آمریکا و سراسر جهان معتبر است. از آنجایی که ارزش مدرک از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است، دانشجویان باید قبل از فارغ التحصیلی در خصوص رنکینگ دانشگاه موردنظرشان بررسی های لازم را با دقت انجام دهند تا تحصیلات خود را در یکی از بهترین دانشگاه های کشور ترکیه انجام دهند.

·وجود پردیس مدرن و مجهز در دانشگاه های ترکیه

هر دو دسته دانشگاه دولتی و خصوصی دسترسی آسان به اطلاعات را برای دانشجویان فراهم می­کنند و محیط آموزشی وسیع، راحت و مجهز را برای دانشجویان آماده است تا پیشرفت کنند. دانشجویان در صورت تمایل همچنین می­توانند تحصیلات عالی خود را در یک مکان مدرن با استفاده از آزمایشگاه، کتابخانه، انجمن های دانشجویی و شرکت در سایر فعالیت های دانشجویی تکمیل کنند.

·فرصت مطالعه ایمن و مقرون به صرفه

علاوه براینکه کشور ترکیه در مقایسه با سایر کشورهای منطقه بسیار پیشرفته است، از امنیت بالایی نیز برخوردار است. صرف نظر از زندگی فعال اجتماعی، این کشور در مقایسه با کشورهای همسایه شرایطی را دارد که در آن دانشجویان می­توانند در شرایط اقتصادی بهتر و مقرون به صرفه تری از کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا تحصیل کنند.

·مهمان نوازی و روابط دوستانه مردم ترکیه با ایرانیان

تعداد جوانان در ترکیه بسیار زیاد است و به دلیل پذیرش سریع خارجی ها و فراهم شدن تمامی امکانات برای آسایش آنها به کشوری خاص تبدیل شده است. مهمان نوازی ترک ها حتی در ادبیات جهان نیز ذکر شده است و در عین حال صداقت و وفاداری آنها همیشه در بالاترین سطح است.

·کیفیت بالا و دسترسی آسان به محل اقامت، غذا و حمل و نقل عمومی

یکی از اساسی ترین نیازهای دانشجویان در سیستم پیشرفته در ترکیه مسکن، غذا و حمل و نقل است. بسیاری از دانشگاه ها برای دانشجویان خارجی خدمات مشاوره خارجی ارائه می­دهند تا بتوانند هر چه سریعتر با زندگی در ترکیه سازگار شوند. هر دانشگاهی دارای سالن های غذاخوری تمیز و باکیفیت است که غذای مقرون به صرفه در اختیار دانشجویان قرار می­دهد. دانشجویان می­توانند سه وعده غذایی در روز در دانشگاه یا خارج از دانشگاه بخورند و همچنین سیستم حمل و نقل عمومی در مناطق شهری بسیار پیشرفته است.

با استفاده از امکانات حمل و نقل عمومی مانند مترو، تراموا، اتوبوس، تاکسی و متروبوس، جابه جایی از یک مکان به مکان دیگر بسیار آسان است. دانش آموزان همچنین می­توانند کارت های مخصوص حمل و نقل عمومی دریافت کنند و هزینه های حمل و نقل اغلب بسیار ارزان است. برای محل اقامت، هر دانشگاه دارای چندین خوابگاه است که در فاصله کمی از دانشگاه قرار دارند. دانشجویان همچنین می­توانند آپارتمان، اتاق یا خانه ای در نزدیکی دانشگاه اجاره کنند.

·امکان دریافت بورسیه های تحصیلی در کشور ترکیه برای دانشجویان بین المللی

دولت ترکیه سیاست جذب دانشجویان بین المللی را برای بهبود رتبه بندی دانشگاه های خود دارد. ترکیه همچنین بر جذب دانشجویان از آسیای مرکزی، آفریقا، خاورمیانه و اروپای شرقی تمرکز دارد. به همین منظور، دولت ترکیه به دانشجویان بین المللی براساس پیشرفت تحصیلی شان بورسیه های مختلفی می­دهد و دانشگاه های ترکیه نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر، به ویژه خاورمیانه، شهریه کمتری نیز دارند. بطور کلی شهریه سالانه دانشگاه های ترکیه به شرح زیر است:

هزینه سالانه تحصیل به زبان انگلیسی 600 تا 1500 دلار است.

هزینه سالیانه تحصیل به زبان ترکی 240 تا 730 دلار است.

متوسط ​​هزینه ماهانه زندگی در ترکیه 400 تا 500 دلار است.

علاوه بر دولت ترکیه، موسسات دیگری مانند بانک توسعه اسلامی نیز به دانشجویان خارجی بورسیه می­دهند. تعدادی بورسیه تحصیلی دیگر نیز به دانشجویان با شرایط خاص اعطا می­شود. مدت این بورسیه برای دانشجویانی که باید زبان انگلیسی را به عنوان پیش شرط بگذرانند 5 سال و برای سایر دانشجویانی که مستقیما وارد دانشگاه می شوند 4 سال می­باشد. این بورسیه که بر اساس رزومه دانشجویان اعطا می­شود، شامل تامین هزینه های موردنیاز برای مواردی از قبیل وسایل موردنیاز برای دروس دانشگاه، هزینه زندگی به صورت سالیانه و هزینه های مربوط به محل اقامت خواهد بود.

https://aralgam.com/%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d9%be%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b1%da%a9%db%8c%d9%87/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد