اقامت در ترکیه

مهاجرت به ترکیه

اقامت در ترکیه

مهاجرت به ترکیه

اقامت دائم ترکیه

کشور ترکیه پلی میان اروپا و آسیا می باشد. بخش بزرگی از کشور ترکیه در آسیا و خاورمیانه قرار دارد که به آن آناتولی گویند و بخش کوچکی از این کشور در بخش اروپایی قرار دارد که با نام تراکیه شناخته شده است. ترکیه در همسایگی کشورهایی نظیر بلغارستان، ایران، سوریه، عراق،ارمنستان،گرجستان و یونان قرار دارد. جالب است بدانید با وجود مساحت کم این کشور که در حدود ۷۸۶ هزار کیلومتر مربع می باشد در مجاورت دریای سیاه، مرمره، اژه و مدیترانه قرار دارد. جمعیت کشور ترکیه در حدود ۸۲ میلیون نفر است و زبان رسمی این کشور ترکی استانبولی و واحد پول این کشور لیر می باشد. پایتخت ترکیه شهر آنکارا و بزرگترین شهر این کشور استانبول می باشد. وجود آب و هوای بسیار عالی و خاک حاصلخیر باعث شده است که کشور ترکیه در بخش فعالیت های اقتصادی بهره بسیاری از صادرات محصولات کشاورزی ببرد. همچنین کشور رو به توسعه و پیشرفت ترکیه در صنایعی نظیر لوازم الکتریکی، پوشاک، اتومبیل و همچنین در صنعت توریسم به واسطه بهره مندی از مناظر زیبا و جزایر دیدنی و همچنین اماکن مذهبی دیدنی بسیار فعال و پر رونق عمل نموده است کما اینکه هنوز جای بسیار جهت رسیدن به سطحی ایده آل دارد. اگر تمایل به اخذ اقامت ترکیه دارید مطالعه این نوشتار را از دست ندهید تا با آشنایی راههای مناسب جهت اخذ اقامت ترکیه و مهاجرت به ترکیه به این مهم اقدام نمایید.

سرمایه گذاری از جمله راههای اخذ اقامت ترکیه و همچنین اخذ پاسپورت این کشور محسوب می گردد. به جهت سرمایه گذاری در ترکیه از دو روش می توان اقدام نمود که به اقامت دائم ترکیه دست یافت. روش اول خرید ملک در ترکیه به ارزش حداقل ۲۵۹ هزار دلار می باشد. روش دوم که منجر به اخذ اقامت و تابعیت این کشور می گردد سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه می باشد لازم به ذکر است که در این شرکت باید حداقل ۵ شهروند ترکیه استخدام گردد و سرمایه اولیه ای در حدود حداقل ۵۰۰ هزار دلار در حساب شرکت قرار گیرد و همچنین ارائه یک طرح تجاری قوی به اتاق بازرگانی این کشور از الزامات سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه محسوب می گردد. لازم به ذکر است که از جمله صنایعی که در حال حاضر در ترکیه از جمله فعالیت های اقتصادی سودآور محسوب می گردد صنایع پوشاک، مراکز توریستی ، هتل و رستوران و همچنین صنایع کشاورزی می باشد. بیشتر متقاضیانی که تمایل به اقامت ترکیه دارند و از طریق سرمایه گذاری در این کشور مایل به اخذ اقامت هستند از طریق خرید ملک در شهرهای مختلف ترکیه اقدام می نمایند

قوانین جدید ترکیه برای اقامت

این روزها همه جا حرف از قانون جدید زندگی در ترکیه است. زیرا این کشور یکی از بهترین و راحت ترین قوانین را برای ایرانی ها داشته و به سادگی می توانند اقامت بگیرند. اما کاملا طبیعی است که هر کشوری قوانین خود را داشته باشد و بر اساس آن مهاجر بگیرد. اگر قصد دارید به ترکیه مهاجرت کنید، باید قانون جدید زندگی در ترکیه را بدانید و بر طبق اصول آنجا زندگی خود را آغاز کنید.

در بین خبرهای قانون جدید زندگی در ترکیه، اوایل سال ۲۰۲۰ اعلام شد که زمان اخذ اقامت ترکیه تغییر کرده و از ژانویه سال ۲۰۲۰ به یک سال تغییر یافته است. در واقع یعنی طبق ماده ۶۴۵۸/۳۱، اتباع خارجی می توانند برای اقامت توریستی و گردشگری به مدت یک سال در ترکیه بمانند. اما این قانون فقط برای برخی اتباع خارجی صادق بوده و برای کشورهای عضو سازمان توسعه اقتصادی، روسیه، چین و اتحادیه اروپا اینگونه نخواهد بود. پس ایرانیان باید برای تمدید اقامت خود به مدت یک سال اقدام کنند تا مدت زمان اقامت آنها باطل نشود. خبر خوش این است، افرادی که از این طریق به ترکیه رفته اند می توانند اقامت توریستی خود را به اقامت کاری یا اقامت تحصیلی تبدیل کرده و مادام العمر در ترکیه بمانند.

در این بخش از قانون جدید زندگی در ترکیه قصد داریم در خصوص شرایط شهروندی در ترکیه صحبت کنیم. شاید شرایط تمدید اقامت برای ایرانیان سخت شده باشد اما خبر خوب این است که رقم سرمایه گذاری و دریافت شهروندی ترکیه با مبلغ کمتری امکان پذیر است. از آنجایی که بالاترین رقم برای سرمایه گذاری و دریافت شهروندی سه میلیون دلار بود؛ در سال ۲۰۲۰ این رقم به ۵۰۰ هزار دلار کاهش پیدا کرده است. این مبلغ مربوط به سپرده بانکی بوده و در واقع باید ۵۰۰ هزار دلار در بانک زراعت یا ایش داشته باشید.