اقامت در ترکیه

مهاجرت به ترکیه

اقامت در ترکیه

مهاجرت به ترکیه

درآمد و شرایط کار دندانپزشکان در آمریکا

کشور آمریکا به دلیل سطح بالای کیفیت آموزشی همواره یکی از بهترین و محبوب­ترین گزینه ها برای مهاجرت تحصیلی است. تحصیل در آمریکا می­تواند بهترین تصمیم زندگی شما باشد. کالج ­ها و دانشگاه های آمریکا دوره ­ها و برنامه های متنوعی را ارائه می­دهد و همچنین از نظر آکادمیک از استاندارد بالایی برخوردارند.

ایالات متحده آمریکا در حال حاضر محبوب ترین کشور برای دانشجویان بین المللی است. به دلیل تنوع دانشگاه­ها برای تحصیل در آمریکا انتخاب­های بسیاری دارید و می­توانید در مقاطع مختلف از جمله مدارس آمریکا، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و پسادکتری اقدام کنید.

ایالات متحده آمریکا از دید وسعت سو‌مین سرزمین وسیع جهان است و از نگاه جمعیت نسبتاً سومین کشور بزرگ جهان می­باشد. این کشور محبوب در آمریکای شمالی واقع گردیده‌است که از غرب با اقیانوس آرام و از شرق با اقیانوس اطلس همسایه می­باشد. کشور آمریکا در امتداد مرز شمالی کانادا و مرز جنوبی مکزیک جای‌دارد. در ایالات متحده ۵۰ ایالت و ناحیه کلمبیا وجود دارد.

نمایشگر ویدیو
00:00
02:37

برای دریافت مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه را تکمیل نمایید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس میگیرند و پاسخگوی تمامی سوالات شما خواهند.فرم ارزیابی اولیه

جمعیت آمریکا ۳۳۰ میلیون نفر می­باشد که مشمول متنوع ترین نژاد ها و فرهنگ وتمدن ها است. واحد پول این کشور دلار آمریکا می­باشد و عموم مردم به زبان انگلیسی صحبت می­کنند.

شرایط تحصیل در آمریکا

مهاجرت به ایالات متحده آمریکا به دلیل فاصله زیادی که با کشور ایران دارد می­تواند تصمیم بزرگی برای زندگی هر فرد باشد و جوانب زیادی دارد که بهتر است قبل از اقدام به بررسی دقیق آن بپردازید. این یادداشت به شما کمک می­کند تا با شرایط کلی تحصیل در آمریکا آشنا شوید، از جمله تحصیل در مقاطع مختلف شرایط بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی و چک لیست مواردی که برای سفارت و ویزای تحصیلی آمریکا به آن ها نیاز دارید.

درباره رشته های تحصیلی در آمریکا بیشتر بدانید:

شرایط دریافت ویزای کار پس از تحصیل

دریافت ویزای کار تقریبا مدارک مشابهی با همان ویزای تحصیلی نیاز دارند. اما در این میان باید مدارک مربوط به وضعیت کاری خود را نیز در اختیار سفارت قرار دهید. همچنین وجود توصیه نامه از کارفرما نیز می‌تواند برای دریافت ویزای کاری بسیار مفید واقع شود. ناگفته نماند که با داشتن شرایط خاص، می‌توان ویزای دائم را نیز دریافت کرد. البته انجام این کار پروسه نسبتا  سختی است، به همین دلیل باید از یک وکیل مهاجرتی کمک بگیرید.

درآمد و شرایط کار دندانپزشکان در آمریکا

خوشبختانه دندانپزشکان از نظر جایگاه اجتماعی و میزان درآمد وضعیت مناسبی در آمریکا دارند. به همین دلیل پس از ورود به بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای تحصیل رشته دندانپزشکی و اتمام آن، آینده شغلی و زندگی ایده‌آل در انتظار شما خواهد بود. البته میزان درآمد دندانپزشکان به عوامل بسیار مختلفی مانند تخصص، ایالت و… بستگی دارد.

به طور کلی دندانپزشکان آمریکایی در کمترین حالت ممکن، سالانه حدود ۱۱۵۰۰۰ دلار درآمد دارند که رقم قابل توجهی در این کشور است. بیشترین درآمد که برای دندانپزشکان متخصص است، رقمی حدود ۳۷۵۰۰۰ در سال تخمین زده می‌شود. یعنی به طور میانگین می‌توان درآمد دندانپزشکان آمریکایی را حدود ۲۴۵۰۰۰ دلار در سال دانست که کاملا برای یک زندگی ایده‌آل کافی است.

به همین دلیل است که تحصیل رشته دندانپزشکی در آمریکا سکوی پرتابی برای دانشجویان این رشته است. با وجود چنین وضعیت درآمدی پس از تحصیل، می‌توان به سرعت نیازهای مادی زندگی را فراهم کرد. همچنین وجود امنیت شغلی و جایگاه اجتماعی مناسب یک زندگی عالی را رقم می‌زند.

هزینه تحصیل رشته دندانپزشکی در آمریکا

خیلی از افراد این سوال را در ذهن دارند که ورود به بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای تحصیل رشته دندانپزشکی چقدر هزینه دارد. تخمین هزینه زندگی دانشجویی و تحصیل شما، کاملا به ایالت و دانشگاه مورد نظر بستگی دارد. بدیهی است که دانشگاه‌های برتر در رنکینگ دانشگاه‌های آمریکا برای رشته دندانپزشکی شهریه سالانه زیادی را دریافت کنند. به عنوان مثال، شهریه سالانه هاروارد که بهترین دانشگاه برای رشته دندانپزشکی محسوب می‌شود، سالانه ۷۰۰۰۰ دلار است.

اما به طور کلی می‌توان گفت که تحصیل رشته دندانپزشکی در آمریکا بین ۳۵۰۰۰ تا ۷۲۰۰۰ دلار متغیر بوده و بیشتر به نوع دانشگاه بستگی دارد. به همین دلیل اگر سرمایه زیادی برای مهاجرت تحصیلی خود ندارید، به سراغ کالج‌های خصوصی نروید؛ زیرا شهریه آن‌ها بیشتر از دانشگاه‌های دولتی است. همچنین برای خوابگاه و سایر خدمات مراکز آموزش خصوصی باید رقم قابل توجهی بپردازید.

تحصیل در رشته MBA یا مدیریت

تحصیل در کشور آمریکا همواره برای ایرانیان در اولویت بوده است. رتبه بالای دانشگاه‌های کشور آمریکا، باعث جذب بسیاری از دانشجویان بین‌المللی شده است. کشور آمریکا برای تحصیل در رشته MBA یا مدیریت، مقصدی مناسب است و بازار کاری بسیار قوی برای این رشته دارد. اما آیا تحصیل در این کشور می‌تواند آینده‌ای مناسب را برای شما رقم بزند؟ آیا تحصیل در رشته MBA در آمریکا انتخاب درستی است؟ در ادامه این مطلب از موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری قصد داریم تا شرایط تحصیل رشته MBA در آمریکا را مورد بررسی قرار بدهیم.

نمره آزمون GMAT مورد نیاز برای برخی دانشگاه‌های کشور آمریکا

شما برای دریافت پذیرش کارشناسی ارشد در دانشگاه هاروارد و دانشکده بازرگانی آن باید حداقل نفره 730 در آزمون GMAT کسب کرده باشید. اگر هم قصد تحصیل در دانشگاه استنفورد را دارید، باید برای تحصیل در دانشکده تحصیلات تکمیلی این دانشگاه حداقل نمره 734 را کسب کرده باشید. تحصیل در مدرسه وارتون برای ارشد مدیریت نیز شرایطی شبیه دارد و شما باید حداقل نمره 732 را کسب کرده باشید.

شرایط پذیرش در دانشگاه‌ها برای تحصیل رشته MBA در آمریکا

شما برای تحصیل رشته MBA در آمریکا نیازمند هستید تا مدرک لیسانس خود را به صورت آکادمیک دریافت کنید. همچنین باید برای تحصیل در برخی دانشگاه‌ها نیز مدرک GMAT را داشته باشید. از آن‌جایی که زبان رسمی مردم کشور آمریکا انگلیسی است، شما برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور باید تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشید. برای اثبات این موضوع نیز باید آزمون آیلتس را با حداقل نمره 6.5 پشت سر گذاشته باشید.

به طور که شما نیاز دارید تا حداقل 3 سال در زمینه مدیریت فعالیت داشته باشید. لازم به ذکر است که برخی دانشگاه‌ها شرایط مختلفی دارند و ممکن است مدت زمان سابقه کاری افزایش یا کاهش پیدا کند. یکی دیگر از مدارکی که برای تحصیل رشته MBA در آمریکا و پذیرش در دانشگاه‌های این کشور نیاز است، داشتن حداقل دو توصیه‌نامه از اساتید دانشگاهی است. در اخر هم شما باید به عنوان یک متقاضی تحصیل در کشور آمریکا، هدف خود را از تحصیل در این رشته و در دانشگاه‌های این کشور بیان کنید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا برای تحصیل در آمریکا

شما برای دریافت ویزای تحصیلی و تحصیل رشته MBA در آمریکا، باید برای دریافت ویزای تایپ اف اقدام کنید که در ادامه درباره این ویزا صحبت خواهد شد. شما برای پذیرش در دانشگاه‌های کشور آمریکا باید از تمکن مالی برخوردار باشید. لذا باید این گواهی را دریافت کنید و به سفارت آمریکا تحویل دهید.

تحصیل رشته MBA در آمریکا

شما برای ثبت درخواست ویزای تحصیلی خود، باید حتما فرم I-20 را از سمت دانشگاه مورد نظر دریافت کرده و پر کنید. ضمنا باید فرم DS-160 را نیز تکمیل کنید و ارائه بدهید. علاوه بر این شما باید مدارک دیگری را هم آماده کرده و ارائه کنید که به شرح زیر هستند:

  • تمام مدارک هویتی اعم از پاسپورت، شناسنامه و کارت ملی با اعتبار حداقل ۶ ماه
  • عکس پرسنلی و رسمی تمام رخ به روز
  • دیگر اسناد هویتی که در زمان ثبت درخواست مشخص خواهند شد
  • کارنامه ریز نمرات در مقاطع تحصیلی گذشته
  • ارائه دادن تمام مدارک تحصیلی اعم از دیپلم و لیسانس

ویزای تحصیلی سری F

ویزای تحصیلی تنها یک نوع ندارد. بلکه شما برای دریافت این ویزا باید با توجه به نیاز و شرایط خود، یکی از انواع آن را انتخاب کنید. ویزای تحصیلی مناسب برای تحصیلی آکادمیک در دانشگاه‌ها و مدارس کشور آمریکا، ویزای تحصیلی نوع F است.

این ویزا دو نوع یک و دو دارد و شما به عنوان یک متقاضی این امکان را خواهید داشت تا بتوانید برای اولین نوع آن اقدام کنید. اما نوع دوم برای همراهی خانواده می‌باشد. شما می‌توانید در زمان تحصیل رشته MBA در آمریکا، خانواده خود را در کنارتان داشته باشید. شایان ذکر است که این خانواده شامل همسر و فرزندان زیر 21 سال خواهد شد.

اخذ گرین کارت و تابعیت از طریق تحصیل رشته MBA در آمریکا

تحصیل در کشور آمریکا از مزایای بسیاری برخوردار است که قبل‌تر به آن‌ها پرداخته شد. اما بد نیست بدانید که شما می‌توانید پس از تحصیل در این کشور برای کار و دریافت تابعیت آمریکا اقدام کنید. بیش از 90 درصد فارغ‌التحصیلان رشته MBA در دانشگاه‌های کشور آمریکا، می‌توانند به راحتی وارد بازار کار شوند و از این رو کشور آمریکا می‌تواند بهشتی برای فعالیت به عنوان یک مدیر تلقی شود. اما این موضوع چه ارتباطی با تابعیت این کشور دارد؟

تحصیل رشته MBA در آمریکا

ارتباط میان کار و اقامت دائم کشور آمریکا این است که اگر شما بتوانید ۵ سال و به صورت تمام‌وقت در کشور آمریکا شاغل باشید، می‌توانید برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنید. ضمنا فرد شاغل و دارای گرین کارت می‌تواند برای خانواده خود ویزای همراه دریافت کند و آن‌ها همراه با او در آمریکا زندگی کنند. شما می‌توانید پس از دریافت گرین کارت آمریکا، برای دریافت پاسپورت و تابعیت این کشور، ۵ سال دیگر هم صبر کرده و در نهایت حق شهروندی آمریکا را دریافت کنید.

معرفی برترین دانشگاه‌های کشور آمریکا برای تحصیل

همانطور که گفته شد، دانشگاه‌های کشور آمریکا از بالاترین سطح علمی در جهان برخوردار هستند و از این رو شما با تحصیل در این کشور، می‌توانید مدارک تحصیلی معتبری را دریافت کنید. اما در این میان، کدام دانشگاه می‌تواند برای تحصیل رشته MBA در آمریکا مناسب باشد؟ کدام دانشگاه در میان ده دانشگاه برتر جهان حضور دارد؟ در ادامه قصد داریم برترین دانشگاه‌های کشور آمریکا مناسب برای تحصیل در رشته MBA را معرفی کنیم و به این سوالات نیز پاسخ دهیم.

دانشگاه ام آی تی- اسلوان

تحصیل رشته MBA در آمریکا

برای تحصیل رشته MBA در آمریکا باید ابتدا برترین دانشگاه‌های آن را شناخت. دانشگاه MIT Sloan School of Management یکی از این دانشگاه‌ها است. این دانشگاه در کمبریج ماساچوست واقع شده است و برای تمام مقاطع تحصیلات تکمیلی برنامه تحصیلی ارائه می‌دهد. این دانشگاه همواره به ایجاد نوآوری در زمینه مدیریت تاکید داشته است و از این رو اکنون به عنوان یک دانشگاه برتر در این زمینه شناخته می‌شود.

دانشگاه بازرگانی هاروارد

دانشگاه بازگانی هاروارد یکی دیگر از دانشگاه‌های مناسب برای تحصیل رشته MBA در آمریکا است. این دانشگاه موفق شده است رتبه اول جهان را در زمینه مدیریت به دست بیاورد. این دانشگاه خصوصی همواره برنامه‌های درسی متنوعی را برای دانشجویان خود در نظر دارد تا بتوانند به بهترین نحو بر این رشته تسلط پیدا کنند. لازم به ذکر است که تقریبا تمام فارغ‌التحصیلان این دانشگاه می‌توانند به راحتی وارد بازار کار با حقوقی بالا شوند.

https://mmconsultingfirm.com/fa/%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-mba-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d9%85%d8%b1%db%8c%da%a9%d8%a7/